Google
 

torsdag 28. februar 2008

Hvordan stoppe at eksen flytter med barnet


En problemstilling vi ofte møter i vår skilsmissepraksis er at den ene parten har bestemt seg for å flytte å ta med seg en eller flere av barna. Ofte uten at flyttingen er varslet i god tid og uten at den andre forelderen er enig. Det hender også at heller ikke barna er forberedt på flyttingen.


Hvis eksen er i ferd med å flytte barna uten at du er enig kan du begjære en midlertidig forføyning for den lokale tingretten. Dette gjøres etter barnelovens § 60. En slik begjæring vil som regel gå ut på at den av foreldrene som ikke skal flytte ønsker midlertidig at barna skal bo fast hos han/henne. Dersom det gis medhold i en slik begjæring vil en slik tilstand være tvangskraftig umiddelbart, selv om kjennelsen fra retten ikke er rettskraftig.


Det som da skjer er ofte at den som har begjært en slik avgjørelse og evt. fått medhold får en frist til å ta ut søksmål innen en gitt dato. for å kunne ta ut et søksmål må det foreligge en meklingsattest. Dette er viktig å ikke glemme da saken da vil bli avvist.


Trenger du hjelp i en slik sak, ta kontakt med oss på christian@advokatwulff.no Vi undersøker også om du har fri rettshjelp i din sak.

1 kommentar:

lilian nikky sa...

hei jeg heter Lakisha min EX HUSBAND fra denne andre kvinnen, men fordi jeg fremdeles elsker ham og trenger ham i mitt liv .. Jeg jobber og følger DR OGUDUGU instruksjon, og det overrasker meg at etter 3 dager med å spille trollbildet og jobbe med DR OGUDUGU, ringte EX HUSBAND min meg som ber meg om å tilgi og glemme alt han har gjort mot meg at han fremdeles elsker meg ... nå er jeg og mannen min full sammen og vi er veldig glade for vårt nye liv ... alt takk til DR OGUDUGU for flott arbeid han har gjort for meg. Jeg lover å alltid dele det gode arbeidet hans med hele verden, og hvis noen er der ute som går gjennom noen forhold, bør du kontakte ham via e-post: drogudugusolutionspell@gmail.com eller WhatsApp +2349097050691
Han SPESIALISERER OGSÅ PÅ FØLGENDE PROBLEMER
(1) Hvis du vil at eksen din skal være tilbake.
(2) hvis du alltid har dårlige drømmer.
(3) Du vil bli forfremmet på kontoret ditt.
(4) Du vil at kvinner / menn skal løpe etter deg.
(5) Hvis du vil ha et barn
(6) Du vil bli rik.
(7) Du vil knytte mannen din / kona til å være det
din for alltid.
(8) Hvis du trenger økonomisk hjelp.
(9) Urtepleie.
 kontakt DR OGUDUGU via e-posten hans for en total løsning drogudugusolutionspell@gmail.com